Workshop i baseløft med Akropolis

I denne workshopen vil markløft og knebøy være i fokus, det vil også være en gjennomgang av pull-ups hvis tiden strekker til.

Hvorfor markløft bør være en del av alle sitt treningsprogram:
Markløft anses som en viktig del av et styrkeprogram da hele kroppen trenes i én øvelse. Bevegelsen som utføres under øvelsen er en stor del av hverdagen din; løfte noe opp fra gulvet. 

Du vil få hjelp med
- Riktig teknikk
- Plassering av føtter i forhold til stanga
- Bruk av pusten

Hvorfor knebøy bør være en del av alle sitt treningsprogram:
Knebøy blir ansett som en av de beste øvelsene vi har. Du trener store deler av kroppen i kun én øvelse og får utfordret både styrken, mobiliteten og stabiliteten. 

Du vil få hjelp med
- Hvor stangen skal plasseres
- Hvor bredt skal man stå med bena
- Hvordan skal du bruke pusten din til hjelp
- Hvor skal du ha blikket ditt
- Hvor dypt skal du gå

Hvorfor pull-ups er en viktig øvelse
Først og fremst fordi nesten hele overkroppen trenes i én øvelse. Når du trener pull-ups aktiveres rygg, skuldre, sagmuskel, nakke og fremsiden av overarmen, samt de skrå magemusklene og de transverse magemusklene. Kjernemuskulaturen blir også aktivert under utførelse av pullups. Denne aktiveres for å hindre at kroppen svinger frem og tilbake når du gjør øvelsen.



.